جراحی لیپوماتیک چگونه انجام میشود؟

دستگاه لیپوماتیک با کانول ارتعاشی خود بافت چربی را تجزیه می کند.

امروزه مشخص شده است که چربی بیش از حد در بدن باعث بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری هایی مانند دیابت و کبد چرب می شود، اما علاوه بر آن باعث تغییر شکل بدن می شود.

این بدشکلی باعث نارضایتی افراد از ظاهر خود می شود و نارضایتی از بدن به عنوان ارتباط روانی بین چاقی شناخته می شود که با اختلالات خوردن، اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی همراه است.

روش های زیبایی مهمترین راه حل برای اصلاح بدشکلی بدن به دلیل وجود چربی اضافی و اضافه وزن است.

این روش که به آن لیپوساکشن لیپوماتیک یا لیپوساکشن اینفراسونیک نیز می گویند، فرآیند تخلیه چربی اضافی بدن با کانول های لیپوساکشن ویبره است.

هدف از رفع چربی با لیپوماتیک کاهش وزن و لاغری نیست

زیرا فقط بر اصلاح خطوط بدن و کاهش وزن تمرکز دارد. با این حال، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، جراحی های چاقی مانند بالون، اسلیو معده و جراحی معده راه هایی برای درمان چاقی و کاهش وزن هستند.

 این روش ها با دستگاه لیپوماتیک مورد تایید  fda انجام می شود.

اگرچه نتیجه پس از بهبودی پس از عمل به وضوح دیده می شود، اما شفاف ترین نازک شدن 2-3 ماه طول می کشد. این روش بسیار موثرتر با مزایای بالا در مقایسه با روش های اعمال شده بر روی پوست و سایر روش های لیپوساکشن است.

لیپوماتیک به طور کلی با تکنیک های دیگری مانند لیفت بدن، ماموپلاستی بالا، ابدومینوپلاستی یا جراحی های پلاستیکی مشابه برای نتایج طبیعی و بهتر ترکیب می شود.

به عنوان مثال، مردانی که به لیپوماتیک علاقه دارند می توانند به طور همزمان این کار را انجام دهند

دستگاه لیپوماتیک چگونه اعمال می شود؟

 روش لیپوساکشن تزریق مواد بی حس کننده را به قسمت(های) مورد نظر آغاز می کند.

هنگامی که محل جراحی بی حس می شود، جراح چندین برش کوچک ایجاد می کند و یک لوله باریک را وارد بدن می کند.

مهمترین نکته برای کسانی که به جراحی لیپوماتیک فکر می کنند این است که چگونه لیپوماتیک انجام دهند. در نتیجه درخواست بیمار و ارزیابی های پزشک، مقدار بافت چربی که باید برداشته شود مشخص می شود.

بسته به تعداد ناحیه ای که قرار است اعمال شود و مقدار چربی که باید برداشته شود، یکی از روش های بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود.

با بیهوشی آرامبخش موضعی، داخل وریدی یا بیهوشی عمومی با تزریق محلول سالین در ناحیه ای از بدن که لیپوماتیک انجام می شود. محلول حاوی دارو برای کاهش درد و خونریزی است.

دستگاه لیپوماتیک با کانول ارتعاشی خود بافت چربی را تجزیه می کند.

سپس این تکه های چربی به وسیله خلاء داخل کانولا یک لوله توخالی کوچک متصل به خلاء از طریق یک برش کوچک به لایه چربی زیر پوست وارد می شود.برای تجزیه چربی به اطراف حرکت می کند و  از بدن خارج می شود. لیپوماتیک با لیزر از قدرت و فناوری مرتبط با پرتوهای لیزر پزشکی برای مایع سازی چربی استفاده می کند و  از ناحیه خارج می شود.

اینکه چه مقدار چربی را می توان برداشت، پزشک تعیین می کند.

بیمار در همان روز یا معمولاً 1 روز پس از عمل ترخیص می شود. مانند هر عمل دیگری پس از لیپوساکشن با لیپوماتیک، نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و رعایت شود.

حذف چربی با لیپوماتیک در چه مناطقی قابل انجام است؟

سوال دیگری که برای کسانی که در مورد لیپوماتیک تحقیق می‌کنند که چربی‌های سرسخت ناحیه‌ای را تصفیه می‌کند ، این سوال است که در کجا باید لیپوماتیک را اعمال کرد.

تقریباً در هر ناحیه مانند کمر، شکم، زیر چانه، بازو، ساق پا اعمال می شود و پس از کاهش وزن، بدن سفت می شود، چربی های سرسخت از بین می رود و در نتیجه لاغری منطقه ای حاصل می شود.

شایع ترین نواحی عبارتند از: لگن، قسمت داخلی ساق، بازو، سینه و شکم.

افراد بالای 18 سال که بیماری مزمن ندارند می توانند با لیپوماتیک چربی خود را از بین ببرند.

پزشک از قبل شما را به طور دقیق معاینه می کند و مطمئن می شود که قبل و بعد از لیپوماتیک مشکلی را تجربه نکنید.

اگر بیماری مزمنی دارید و یا در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامتی هستید، حتما در این مورد مطلع خواهید شد.

ابدومینوپلاستی

هدف آن برداشتن پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم و در عین حال عضلات دیواره شکم را تقویت میکند. و شکمی یکنواخت تر و صاف تر با خطوط نازک تر را نشان می دهد.

مزایای لیپوماتیک چیست؟

نتیجه دلخواه نسبت به روش های دیگر زمان کمتری می برد.

فرآیند حذف چربی لیپوماتیک با کانولا انجام می شود، جای برش کوچک است.

امکان استفاده مجدد از چربی جمع آوری شده برای تزریق چربی پس از انجام فرآیند وجود دارد.

حذف چربی با لیپوماتیک بدون درد انجام می شود زیرا این روش بدون آسیب به بافت ها و اعصاب انجام می شود.

از آنجایی که نه تنها باعث کاهش چربی، بلکه افزایش میزان کلاژن نیز می شود، افتادگی در بدن از بین می رود و باعث سفت شدن بدن می شود.

لیپوماتیک یک برنامه کاربردی راحت برای پزشک و بیمار فراهم می کند. بازیابی به سرعت انجام می شود. احتمال عوارض و عوارض جانبی بسیار کم است.

آیا اثرات حذف چربی لیپوماتیک دائمی است؟

بله، با توجه به تغذیه و رژیم غذایی، اثرات دائمی است.

اگر از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات و چربی کم پیروی کنید، نه چاق خواهید شد و نه دوباره چاق خواهید شد.

بنابراین، پس از لیپوساکشن با لیپوماتیک می توانید وضعیت خود را حفظ کنید.

با این حال، اگر به زندگی غیر فعال و عادات بد غذایی قدیمی خود ادامه دهید، بازیابی چربی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

فرآیند بهبودی پس از لیپوماتیک چیست؟

در لیپوساکشن با لیپوماتیک با توجه به اینکه عمل بدون درد و با یک برش کوچک انجام می شود می توانید روز بعد به کارهای روزانه خود ادامه دهید.

اما به میزان چربی برداشته شده و تعداد نواحی که انجام می شود نیز مربوط می شود. در عرض 2 هفته می توانید به طور کامل به زندگی عادی بازگردید.

ممکن است 3-4 روز بعد از عمل کمی درد داشته باشید اما بعد از 4 روز درد به تدریج کاهش می یابد.

بعد از لیپوماتیک باید گن طبی بپوشید.

استفاده از گن های طبی به مدت 3 هفته بسیار مهم است. برای حمام کردن باید 5 تا 6 روز صبر کنید و به این فکر کنید که ادم ایجاد نمی شود، از کمپرس سرد یا گرم استفاده نکنید.

این سوال که چگونه تورم پس از لیپوماتیک را از بین ببرید ممکن است در ذهن شما ظاهر شود.

از آنجایی که بافت ها در طول این فرآیند آسیب نمی بینند، اغلب تورم بیش از حد وجود ندارد.

استفاده از گن های طبی  نیز از تورم  جلوگیری می کند. پس از انجام لیپوساکشن با لیپوماتیک نباید حرکات سنگین انجام شود و از هیچ دارویی از جمله مسکن های توصیه شده توسط پزشک استفاده نشود.

از حرکات ناگهانی باید اجتناب شود، زیرا ممکن است سرگیجه به عنوان اثر بیهوشی رخ دهد.

پس از انجام لیپوماتیک باید از ورزش و پیاده روی های طولانی تا بهبودی کامل استراحت کنید.

رفع غبغب

لیپوساکشن غبغب عملی است که چربی های زیر چانه را از بین می برد .
لیپوساکشن

کاندیدای خوب برای لیپوساکشن و لیپوماتیک: 

به طور کلی افرادی با ویژگی های زیر کاندیدای ایده آل برای هر دو جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک در نظر گرفته می شوند.

داشتن سن بین 18 تا 65 سال؛

داشتن 30 درصد وزن ایده آل؛

داشتن BMI کمتر از 30؛

داشتن تون عضلانی خوب؛

نداشتن شرایط پزشکی جدی مانند مشکلات قلبی یا ریوی؛

غیر سیگاری بودن؛

داشتن انتظار روشن و واقع بینانه نسبت به نتایج جراحی؛

نداشتن سابقه ایجاد اسکار هیپرتروفیک؛

باردار نبودن یا شیردهی؛

عدم قصد باردار شدن در آینده

خطرات و عوارض :

مانند هر عمل زیبایی، لیپوساکشن و لیپوماتیک دارای خطرات و عوارض جانبی احتمالی هستند که ممکن است نتایج نهایی را تحت تاثیر قرار دهند یا سلامت بیمار را به خطر بیندازند.

از آنجایی که روش های این جراحی ها مشابه است، عوارض آنها نیز کاملاً مشابه است. به یاد داشته باشید که با انتخاب یک جراح متخصص و مراقبت از بدن خود در دوران نقاهت می توانید از بسیاری از عوارض زیر جلوگیری کنید.

1- بی نظمی کانتور ممکن است به دلیل خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و استخراج ناهموار چربی اتفاق بیفتد. همچنین، ممکن است به دلیل تجمع مایعات بدن در زیر پوست، توده ها و برجستگی ها ایجاد شود.میتوانید با پوشیدن گن های طبی آن را به حداقل برسانید. 

 

2- تشکیل سروما در زیر پوست. این پاکت‌های مایع معمولاً ظرف چند ماه خود به خود از بین می‌روند، اما در برخی موارد، جراح آنها را با سوزن یا لوله تخلیه می‌کند.

 

3- تشکیل لخته های خون در رگ ها. ترومبوفلبیت یک عارضه جانبی تهدید کننده زندگی این جراحی های بدن است و نیاز به درمان جراحی اورژانسی دارد.

 

4- تغییر در حس ناحیه عمل شده ابزارهای جراحی مورد استفاده در لیپوساکشن و لیپوماتیک ممکن است باعث آسیب جزئی یا شدید به ناحیه عمل شده و بی حسی موقت یا دائمی شوند.

 

5- عفونت ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت رخ دهد. پونکسیون داخلی عارضه نادر این جراحی ها به دلیل آسیب کانولایی به اندام های داخلی است.

 

6- آمبولی چربی زمانی اتفاق می افتد که سلول های چربی در رگ ها جمع می شوند یا از طریق شریان ها به ریه ها، قلب و مغز می روند. آمبولی چربی به عنوان یک عارضه جانبی تهدید کننده زندگی در نظر گرفته می شود و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

 

7- نارسایی کلیه و قلب. پس از لیپوساکشن و جراحی های لیپوماتیک، سطح مایعات در بدن تغییر می کند و ممکن است به کلیه ها و قلب آسیب برساند.

 

8- واکنش به داروهای بیهوشی. برخی از افراد ممکن است به داروهای بیهوشی مورد استفاده در این دو جراحی حساسیت داشته باشند. اگر سمیت لیدوکائین اتفاق بیفتد، بیمار استفراغ، پارستزی زبان، سرگیجه و سبکی سر، تاری دید، تشنج و اختلالات بینایی/شنوایی را تجربه می کند.

 

9- افتادگی پوست. از آنجایی که با یک بار نشستن بیش از حد وزن کم می‌کنید، ممکن است پوست برای انطباق با کانتور جدید مشکل پیدا کند. برای جلوگیری از افتادگی پوست، حداقل به مدت سه ماه روزانه یک لباس فشرده همان گن های طبی بپوشید و از پمادها و کرم های تجویز شده استفاده کنید.

لیپوساکشن یا لیپوماتیک کدام یک بهتر است؟

انتخاب بین لیپوساکشن و لیپوماتیک دشوار است زیرا این دو روش دارای روش‌های مشابه، عوارض جانبی و دوره‌های بهبودی هستند.

با این حال، اکثر جراحان جراحی لیپوماتیک را توصیه می کنند زیرا این روش خطرات کمتر، عوارض کمتر و دوره نقاهت کوتاه تری دارد.

همچنین در لیپوماتیک از دستگاه های تکنولوژیکی جدیدتری استفاده می شود که دقت بیشتری دارند و آسیب کمتری به اندام های بدن وارد می کنند.

توجه داشته باشید که در نهایت، جراح شما بهترین تکنیک جراحی را بر اساس انتظارات و ویژگی های بدن شما انتخاب می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه تولیدی لباس زیر تی بی ان | TBN
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *